luckymind_logo

Webinar:

Jak trenować pamięć?

spotkanie z autorami książki
"Trening pamięci. Podręcznik eksperta"

Data

Piątek, 13 września 2024 r.

Czas

Godzina: 19:00

Plan webinaru:

Zapraszamy na spotkanie autorskie i rozmowę na temat treningu pamięci.

Gościem webinaru są autorzy książki “Trening pamięci. Podręcznik trenera”; prof. dr hab. Przemysław Bąbel oraz mgr Agnieszka Baran.

Na spotkanie zapraszamy nauczycieli, rodziców oraz innych specjalistów zainteresowanych pracą w obszarze treningu pamięci. Podczas spotkania porozmawiamy o najnowszych metodach i technikach treningu pamięci, dowiesz się, jak skutecznie poprawić swoją pamięć oraz jak pracować z innymi, by pomóc im w rozwijaniu tej umiejętności.

Nasi goście podzielą się swoimi doświadczeniami, omówią najważniejsze zagadnienia poruszane w książce oraz odpowiedzą na Twoje pytania.

To wydarzenie jest doskonałą okazją, aby zgłębić tematykę treningu pamięci i uzyskać praktyczne wskazówki od ekspertów w tej dziedzinie. Dołącz do nas i dowiedz się, jak wzmocnić swoją pamięć oraz jak efektywnie prowadzić treningi pamięci dla innych!

Czego dowiesz się ze spotkania:

👉 Jakie są podstawowe mechanizmy działania pamięci i jak je wykorzystać?

👉 Jakie techniki pamięciowe są najskuteczniejsze w różnych sytuacjach życiowych?

👉 Jak regularny trening pamięci może poprawić jakość życia i efektywność w pracy?

👉 Jakie ćwiczenia zawiera „Trening pamięci. Podręcznik trenera” i jak je stosować?

👉 Jakie błędy najczęściej popełniamy, próbując poprawić swoją pamięć?

Prof. dr hab. Przemysław Bąbel

Prof. dr hab. Przemysław Bąbel

Psycholog profesor w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie kieruje Zespołem Badania Bólu.

Przewodniczący Rady Dyscypliny Psychologia UJ, pełnił także funkcję dyrektora Instytutu Psychologii UJ, a wcześniej zastępcy dyrektora ds. ogólnych. Jest prezesem Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej, członkiem zarządu Society for Interdisciplinary Placebo Studies i członkiem Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Prof. Bąbel prowadzi badania nad uczeniowymi mechanizmami wpływu placebo na ból, pamięcią bólu i czynnikami psychologicznymi modyfikującymi percepcję bólu. Zajmuje się także zastosowaniami analizy zachowania i psychologii pamięci w edukacji i terapii, w tym terapii bólu przewlekłego i osób ze spektrum autyzmu. Jest autorem i współautorem przeszło 120 publikacji naukowych, w tym 9 książek, m.in. Trening pamięci. Podręcznik trenera (PWN, 2024), 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć? (GWP, 2015), Trening pamięci. Projektowanie, realizacja, techniki i ćwiczenia (Difin, 2011) oraz Jak uczyć, żeby nauczyć (WSiP, 2008). Jest także autorem ponad 100 publikacji popularnonaukowych. Kieruje studiami podyplomowymi „Trener zdolności poznawczych (pamięć, uwaga, twórczość)” na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Za swoją działalność na rzecz popularyzacji nauki prof. Bąbel otrzymał w 2008 r. Nagrodę Prezesa PAN „Złoty Umysł – Mistrz Popularyzacji Wiedzy”. W 2018 r. został laureatem Nagrody Prezesa Rady Ministrów za wysoko ocenione osiągnięcia będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, a w 2019 r. został wybrany członkiem (fellow) Association for Psychological Science w uznaniu wybitnego wkładu w badania psychologiczne. W 2023 r. prof. Bąbel znalazł się w rankingu Stanford-Elsevier 2% najczęściej cytowanych naukowców na świecie.

mgr Agnieszka Baran

mgr Agnieszka Baran

 

Psycholog i pedagog. Od 2005 roku prowadzi wykłady i warsztaty z zakresu kompetencji miękkich dla różnych grup odbiorców, na uczelniach wyższych, dla instytucji prywatnych, jednostek administracji publicznej, trzeciego sektora. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu treningów pamięci dla młodzieży, dorosłych i seniorów. Jest współautorką międzynarodowych projektów, m.in. „Memory training for seniors – through culture and diversity”, „Art of memory – master and enjoy” czy „Make friends with your own memory”, w ramach których prowadziła warsztaty pamięciowe dla osób dorosłych z różnych krajów Europy. Dydaktyk tematów dotyczących pamięci, uczenia się, prowadzenia szkoleń, przygotowywania i realizacji projektów, adaptacji do starości i pracy z osobami w starszym wieku. Od wielu lat współpracując z różnymi organizacjami pozarządowymi, przygotowuje też wnioski w krajowych i międzynarodowych konkursach grantowych oraz odpowiada za ich realizację.