Mapy myśli są znanym sposobem tworzenia kreatywnych notatek. W trakcie prowadzonych kursów dla dzieci zauważyliśmy, że większość naszych podopiecznych z nich nie korzysta, lub robi mapy wyłącznie na lekcji (np. jako zadanie zlecone przez nauczyciela). Po wnikliwej obserwacji stwierdziliśmy, że mapy myśli dla dzieci tworzone pierwotnie w szkole zawierają głownie fragmenty notatek, opisywane są całe akapity, brak w nich lub w niewielkim zakresie wykorzystywane są kolory i symbole (ikony).
Jako że cały zespół Lucky zakochany jest w tej formie notowania, konsekwentnie dążymy do tego, aby odczarować wizerunek notatek wizualnych i zachęcać dzieci do ich stosowania głównie w formie powtórek (czyli notatek tworzonych w domu podczas samodzielnej nauki).
Oczywiście stopień trudności i zaawansowania tej formy notatek dostosowujemy do możliwości i potrzeb naszych kursantów.
Zdarza się, że ta technika nie zdobędzie uznania naszego ucznia – nie szkodzi! W ramach naszych zajęć prezentujemy wiele różnych form uczenia się i notowania, dzięki temu każdy znajdzie dla siebie odpowiednią technikę. Prowadząc zajęcia z efektywnej nauki nie tylko uczymy narzędzi – naszym głównym celem jest zaszczepienie w dzieciach umiejętności kreatywnej pracy, optymalizacji czasu i budowania pozytywnych nawyków.
Pokazujemy mapy myśli jako sposób na tworzenie własnego podsumowania, streszczenia tego, co najważniejsze. Przetwarzanie tych informacji, transformacja na obraz i słowo powoduje, że więcej zapamiętujemy a co najważniejsze – lepiej orientujemy się w zakresie całego materiału. Dlatego polecamy mapy jako technikę uczenia się lektur lub zagadnień historycznych!
Bardzo nas to cieszy, kiedy na podsumowanie kursu dzieci tworzą takie mapy, ukazujące najważniejsze dla nich kwestie, w pigułce ukazując punkty zwrotne całego kursu i przy okazji – ciekawostki, jak np. ściana z czekolady 😉 Na zdjęciach widzicie mapy Alicji, Nadii i Konrada – naszych kursantów (a właściwie – to już absolwentów!), którzy pod okiem Sandry Suchowskiej i Ani Bochenek szlifowali swoje umiejętności.
Dziękujemy za zaufanie!