Data
Poniedziałek, 05.05.2025 r.
Czas
Godzina: 20:00
Czy słowa mogą ranić tak samo jak czyny? W trakcie tego webinaru przyjrzymy się, jak mózg reaguje na stres, traumę i nieprzyjazne środowisko.
Z perspektywy neurobiologii omówimy, dlaczego niektóre doświadczenia – w tym słowa – mogą pozostawiać trwały ślad w układzie nerwowym. Zyskasz praktyczną wiedzę o tym, jak trauma wpływa na mózg i zachowanie dzieci i młodzieży oraz nauczysz się rozpoznawać mechanizmy obronne i ich biologiczne podłoże.
Porozmawiamy o tym:
✅ Jak wspierać dzieci po doświadczeniu przemocy emocjonalnej i słownej
✅ Jak mózg reaguje na zagrożenie i czym różni się reakcja na realne niebezpieczeństwo od tej na przemoc słowną
✅ Neurobiologii traumy – co dzieje się z układem nerwowym w obliczu przewlekłego stresu
✅ Słowo jako bodziec biologiczny – wpływ języka na rozwój i funkcjonowanie mózgu
✅ Jak zrozumienie procesów biologicznych może pomóc w pracy terapeutycznej, wychowawczej czy edukacyjnej
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca. Teoretyk edukacji i pisarz. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych kontekstów kształcenia. Najważniejsze z nich to “Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem”, „Unikat. Biologia wyjątkowości” oraz „Szkoła memów”. Propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się praktycznym wykorzystaniem mechanizmów ewolucji (zarówno biologicznej, jak i kulturowej) w interpretacji procesów uczenia się i wychowania.