Webinar
Mapy myśli dla dzieci i młodzieży:
narzędzie wspierające efektywną naukę
Data
Środa, 29 Listopada 2023
Czas
Godzina: 19:00
Plan webinaru:
Odkryj potencjał map myśli w edukacji Twojego dziecka. Ten webinar to okazja, by nauczyć się, jak to narzędzie może ułatwić organizację myśli, pobudzać kreatywne myślenie oraz usprawnić planowanie i przyswajanie wiedzy.
Poznaj sprawdzone metody i praktyczne porady, które pomogą Twojemu dziecku w lepszym zrozumieniu materiału i efektywniejszej nauce.
Dla rodziców i nauczycieli, jest to doskonała okazja do zdobycia wiedzy o tym, jak wspierać dzieci i młodzież w rozwijaniu ich zdolności edukacyjnych
Czego dowiesz się podczas webinaru:
- Na czym polega myślenie wizualne? Sposoby wykorzystania efektywnych strategii w codziennej nauce
- Jak zacząć pracę z mapami myśli? Alfabet wizualny i najważniejsze wskazówki stosowania narzędzia
- Jak zachęcić dziecko do stosowania map myśli? Umiejętność rysowania nie jest potrzebna!
- Jak skutecznie organizować myśli i planować zadania? Jak mapy myśli mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności nauki
- Wizualne planowanie i przedstawianie treści – przykłady zastosowania map myśli w edukacji
Jakie korzyści dają mapy myśli w codziennej nauce?
- Narzędzie rozwijające nieszablonowe myślenie: mapy myśli mogą wspierać rozwój myślenia i uczenia się u dzieci i młodzieży, pomagają w tworzeniu kreatywnych koncepcji i porządkowaniu treści
- Wsparcie w nauce:
Nauczysz się, jak wspierać swoje dzieci w wykorzystywaniu map myśli do skutecznego przyswajania wiedzy i osiągania sukcesów szkolnych. - Kreatywność i rozwijanie umiejętności poznawczych:
Mapy myśli są narzędziem, które wspierają kreatywne myślenie i rozwijają umiejętności myślenia.
A jak wyglądają mapy myśli robione przez dzieci?
Ewa Bensz-Smagała
Ewa Bensz-Smagała
Psycholog dziecięcy, Terapeuta, Trener Szybkiego Czytania i Efektywnej Nauki dla Dzieci, właściciel LuckyMind oraz pomysłodawca ogólnopolskich konferencji: „Neuronietypowi”, “Neuroefektywni”.
Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Psychologii w Akademii Górnośląskiej w Katowicach
Pracuje głównie z dziećmi, w tym z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zajmuje się wspieraniem umiejętności szkolnych, treningiem w zakresie technik pamięciowych, szybkiego czytania i treningiem pozostałych zdolności poznawczych.
Jest w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej – subspecjalizacja psychologia kliniczna dzieci i młodzieży, realizowanej przy CSK nr 1 w Zabrzu.
Specjalizuje się w diagnozie dzieci ze spektrum autyzmu (m.in. przy użyciu protokołu ADOS-2) oraz diagnozie funkcjonalnej przy użyciu PEP-3-PL. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji, realizuje ścieżkę licencyjną terapeuty behawioralnego. Prowadzi terapię dzieci ze spektrum autyzmu.