Webinar
Jak wspierać dziecko w nauce? 5 prostych zasad, które pomogą w lepszym zapamiętywaniu i organizacji czasu
Data
Wtorek, 17 Października 2023
Czas
Godzina: 19:00
Plan webinaru:
Zastanawiasz się, w jaki sposób zachęcić dziecko do nauki i rozwijać jego samodzielność? Martwi Cię, że czas spędzony nad książkami nie przekłada się na efekty w nauce?
Często powodem tych trudności jest brak odpowiednich strategii uczenia się. Chcąc dziecku pomóc – często je wyręczamy, co prowadzi do wyuczonej bezradności. Brak odpowiednich technik i wypracowanej samodzielności powodują frustrację, stres i pogłębiają niechęć dziecka do nauki.
Podczas spotkania przedstawimy Ci kilka prostych sposobów, które mogą pomóc w budowaniu samodzielności i poprawie pamięci!
Podczas webinaru porozmawiamy o:
- podstawowych zasadach zapamiętywania i ograniczeniach pamięci
- rozwojowych trudnościach w zapamiętywaniu informacji u dzieci w wieku szkolnym
- sprawdzonych strategiach na powtórki materiału
- prostych technikach pamięciowych, które można wprowadzić w domowej nauce!
Przygotowaliśmy dla Ciebie również dodatkowy prezent 🙂
- karty pracy – trening koncentracji i pamięci
- test sprawdzający pamięć
Ewa Bensz-Smagała
Ewa Bensz-Smagała
Psycholog dziecięcy, Terapeuta, Trener Szybkiego Czytania i Efektywnej Nauki dla Dzieci, właściciel LuckyMind oraz pomysłodawca ogólnopolskich konferencji: „Neuronietypowi”, “Neuroefektywni”.
Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Psychologii w Akademii Górnośląskiej w Katowicach
Pracuje głównie z dziećmi, w tym z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zajmuje się wspieraniem umiejętności szkolnych, treningiem w zakresie technik pamięciowych, szybkiego czytania i treningiem pozostałych zdolności poznawczych.
Jest w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej – subspecjalizacja psychologia kliniczna dzieci i młodzieży, realizowanej przy CSK nr 1 w Zabrzu.
Specjalizuje się w diagnozie dzieci ze spektrum autyzmu (m.in. przy użyciu protokołu ADOS-2) oraz diagnozie funkcjonalnej przy użyciu PEP-3-PL. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji, realizuje ścieżkę licencyjną terapeuty behawioralnego. Prowadzi terapię dzieci ze spektrum autyzmu.