Konferencja on-line
NEUROAKTYWNI
Konferencja on-line na temat zaburzeń koncentracji i ADHD dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
KONIEC ZAPISÓW. Zapraszamy w przyszłym roku
O KONFERENCJI NEUROAKTYWNI
Ewa Bensz-Smagała
Pomysłodawca i Organizator Konferencji
NeuroAKTYWNI – konferencja online, która wpisuje się w cały cykl wydarzeń popularno-naukowych związanych z psychologią kliniczną.
NeuroAKTYWNI – to wydarzenie, które ma na celu rozpowszechnianie wiedzy na temat:
- zaburzeń koncentracji uwagi,
- kryteriów diagnostycznych,
- strategii terapeutycznych
- dobrych praktyk w pracy z dzieckiem oraz osobą dorosłą.
Konferencja online to okazja do spotkania przedstawicieli świata nauki oraz specjalistów-praktyków, którzy opowiedzą o różnych aspektach pracy z ADHD.
Zapraszamy wszystkie osoby, które prywatnie lub zawodowo związane są z tematyką zaburzeń koncentracji uwagi – rodziców, terapeutów, nauczycieli.
Partnerem strategicznym konferencji oraz głównym opiekunem merytorycznym jest Katedra Psychologii Akademii Górnośląskiej im. W. Korfantego w Katowicach
Centrum Terapii Dialog oraz Dialoteka.pl
OPŁATA ZA UDZIAŁ: 117 zł (Cena standardowa: 499 zł)ZAPISY do 15.02.2024r.!
DLACZEGO WARTO
Ponad 8 godzin prelekcji on-line na żywo
Dostęp do nagrań wydarzenia przez 7 dni
Uznani w branży eksperci
Imienny certyfikat uczestnictwa
GOŚCIE SPECJALNI
dr n. med. Kajetana Foryciarz
Doktor nauk medycznych, specjalista psychiatra, specjalista chorób wewnętrznych i medycyny rodzinnej, doświadczenie w pracy psychoterapeutycznej w nurcie poznawczo-behawioralnym. Prowadzi w formie on-line Centrum Diagnostyczno - Lecznicze specjalizujące się w diagnostyce i leczeniu zaburzeń psychicznych u osób neuroatypowych.
Należy do Europejskiej Sieci ADHD Dorosłych (European Network Adult ADHD) zrzeszających psychiatrów i psychologów, zarówno praktyków jak i badaczy.
Pracuje zgodnie z rekomendacjami europejskimi oraz wytycznymi brytyjskimi.
Doświadczenie w pracy lekarskiej posiada od 1994 r.
dr Wenesa Gajos
Kierownik Poradni ADHD u dorosłych w Centrum Terapii Dialog. Jest lekarką psychiatrii i psychoterapeutką integracyjną. Należy do międzynarodowego stowarzyszenia World Federation of ADHD. Jest autorką artykułów i wykładów, poświęconych w szczególności tematyce ADHD. Ma też duże doświadczenie kliniczne w pracy z dorosłymi, którzy mierzą się z tym problemem. Interesuje się różnymi aspektami związanymi z nieneurotypowym rozwojem człowieka.
PROGRAM KONFERENCJI
17.02.2024r.
Ramowe godziny konferencji: 9:00 - 19:00
9:00 - 9:10 Rozpoczęcie konferencji
Katedra Psychologii Akademii Górnośląskiej im. W. Korfantego w Katowicach
9:10 - 10:30 ADHD na świecie. Najlepsze praktyki w diagnozie i wspieraniu osob z ADHD.
ADHD to najczęstsze wyzwanie neurorozwojowe. Podczas prelekcji usłyszysz o standardach diagnozy i wspierania osób z ADHD na świecie. Dowiesz się jakie interwencje są zalecane i mają udowodniono naukowo podstawy a jakich lepiej unikać. Poznasz proste zmiany, które mogą zmienić codzienne funkcjonowanie.
10:40 - 12:10 ADHD u kobiet
ADHD u kobiet często manifestuje się w subtelniejszy sposób niż u mężczyzn, co zwykle prowadzi do późniejszej diagnozy lub jej braku. Kobiety z ADHD mogą doświadczać trudności w koncentracji, organizacji i utrzymaniu uwagi, jednak ich objawy często są bagatelizowane. Dla wielu kobiet diagnoza ADHD przychodzi późno, co wpływa na zdrowie psychiczne i emocjonalne. Edukacja na temat specyficznych wyzwań, jakie stawia ADHD u kobiet, jest kluczowa dla poprawy zrozumienia i skutecznego radzenia sobie z tym zaburzeniem.
12:15 - 12:50 Uważność jako fundament nauki, życia społecznego i spokojnego życia
Uważność jako fundament nauki, życia społecznego i spokojnego życia. W dużej mierze stres ogranicza potencjał dziecka i dorosłego i uniemożliwia w pewnych okolicznościach bycie sobą. Duża ilość myśli, emocji i wrażeń płynących z ciała sprawia, że czasami życie bywa przytłaczające i wywołuje kolejne nieprzyjemne stany.
Rozwijanie uważności pozwala na kształtowanie skupienia uwagi, możliwość zatrzymania, obserwacji i akceptacji. Z drugiej strony pozwala w różnych okolicznościach zatrzymać się i wybrać swoje zachowanie, a nie podążać za swoją reaktywnością. Uważność to fundament do budowania odpowiedzialności, wolności, akceptacji i życzliwości.
12:55 - 13:25 Dieta w terapii jako fundament
Pierwsze z pytań, przychodzących do głowy, to gdzie jelita a gdzie mózg? Zaraz za nim pojawiają się kolejne, jak jedzenie może wpływać na nasze zachowanie, w jaki sposób warunkuje możliwości koncentracji uwagi? Wątpliwości wynikających z niewiedzy jest bardzo wiele. Grono specjalistów podczas szkoleń czy konferencji unika tego tematu, lub odsyła do dietetyka. Zasłaniając się brakiem badań. Tymczasem podstawowa wiedza dotycząca wpływu żywienia na skuteczność terapii lub występowania trudności w koncentracji uwagi może zostać przekazana w przystępnej formie. Zarówno odnosząc się do teoretycznych podstaw, jak również praktycznego funkcjonowania rodziny. To właśnie o tym opowiem podczas swojego wystąpienia.
13:50 - 14:50 Zaburzenia integracji sensorycznej i ich wpływ na koncentrację. Terapia, wskazówki w domu i w szkole
W trakcie wystąpienia zostaną przybliżone typowe zaburzenia integracji sensorycznej oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej. Przedstawione zostaną strategie terapeutyczne oraz praktyczne wskazówki do zastosowania w szkole oraz w domu.
15:00 - 16:00 Jak wzmacniać samoocenę dziecka z ADHD?
Dbanie o dobrostan psychiczny dziecka jest jednym z kluczowych zadań rodzicielskich. Zabezpieczenie podstawowych potrzeb dziecka: poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, bliskości, ważności rzutuje na kształtowanie jego samooceny. Budowanie z dzieckiem relacji opartej na empatii, refleksyjności, uważności jest predyktorem zdrowia psychicznego i prawidłowego funkcjonowania dziecka (a później dorosłego) w różnych obszarach życia (społecznego, szkolnego, zawodowego). Dzieci z ADHD uważności rodzica w tym zakresie potrzebują w sposób szczególny. O tym, jakie kwestie są istotne we wzmacnianiu samooceny dziecka z AHDH opowiem podczas swojego wystąpienia.
16:05 - 17:00 Co wiemy o konsekwencjach życia z ADHD?
16:15 – 17:00
Osoba z ADHD doświadcza licznych konsekwencji swoich objawów. Często jest narażona na nieprzyjemne reakcje ze strony otoczenia. Może mieć trudności w budowaniu satysfakcjonujących relacji. Uczy się myśleć o sobie, że jest niewystarczająco dobra i mniej sprawcza niż inni. Wraz z upływem czasu dołączają się także inne problemy, związane ze zdrowiem psychicznym i fizycznym. ADHD nie sprzyja jednak samym ograniczeniom, bywa też źródłem wielu zasobów i dużego potencjału. O tym, co niesie za sobą życie z doświadczeniem ADHD, opowiem w swoim wystąpieniu.
12:40 – 13:40
17:05 - 18:05 ADHD u dorosłych (fakty i mity)
ADHD – czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi najczęściej łączymy z mitem, że dotyczy tylko dzieci a najczęściej „ niegrzecznego chłopca niemogącego spokojnie posiedzieć, biegającego ciągle po klasie”. Jednak fakty pokazują co innego – wiemy coraz więcej o obliczu ADHD u dorosłych. Obserwujemy rosnące statystyki skutecznych diagnoz u dorosłych kobiet i mężczyzn. U dorosłych ADHD może manifestować się nieco inaczej niż u dzieci. Opowiem i mitach i faktach dotyczących ADHD u dorosłych. Pewne objawy mogą się złagodzić wraz z wiekiem, ale np.: kłopoty z koncentracją, czy zarządzaniem czasem mogą nadal wpływać na codzienne funkcjonowanie.
18:10 - 19:00 ADHD i nauka przez całe życie - osoby z ADHD dyskutują o edukacji. Panel dyskusyjny
16:15 – 17:00
Dyskusja osób z diagnozą ADHD na temat edukacji jest doskonałą okazją do podkreślenia różnorodnych doświadczeń każdej z biorących w niej udział osób. To pokazuje, jak RÓŻNORODNIE może być nawet wśród neuroróżnorodnych. Sięgniemy wstecz do wspomnień z dzieciństwa, podzielimy się również doświadczeniami nauki w późniejszych latach, w dorosłości, i patentami na naukę, które odkrywaliśmy w toku naszych codziennych zmagań. Postaramy się podzielić ze słuchaczami żywym doświadczeniem, obserwacjami, wskazówkami praktycznymi jak również skorzystać z wiedzy, jaką sami dysponujemy na temat neuroróżnorodności.
17:10 – 18:30
19:00 - 19:10 Zakończenie
PRELEGENCI
Marta Cieśla
Psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralne, na co dzień wspierająca osoby neuroróżnorodne, od lat szkoli specjalistów, nauczycieli, psychologów i rodziców w rozumieniu osób ze szczególnymi potrzebami.
Łukasz Żynda
Fizjoterapeuta, terapeuta: Integracji Sensorycznej SI, NDT Bobath.
Absolwent studiów magisterskich Śląskiego Uniwersytetu Medycznego; Uczestnik licznych kursów i szkoleń dotyczących zaburzeń neurorozwojowych. Ukończył międzynarodowe szkolenie Integracji sensorycznej oraz superwizję prowadzoną przez austriacką organizację GSIÖ w Warszawie i Wiedniu. Absolwent Kursu NDT Bobath Basic. Autor wystąpień i publikacji naukowych. W codziennej pracy zajmuje się terapią dzieci z wyzwaniami neurorozwojowymi. Współzałożyciel Centrum Terapeutycznego Sens w Gliwicach. Prywatnie mąż, ojciec, miłośnik biegania, ultimate frisbee i podróży
Bernadetta Bieszczanin
Współzałożycielka SPEKTRUM WRAŻLIWOŚCI, platformy wsparcia i wiedzy o neuroróżnorodności.
Od 6 lat zaangażowana w tworzeniu przestrzeni inspiracji, poszukiwania skutecznych metod i nowego spojrzenia na neuroróznorodność w rodzinie i biznesie. Wcześniej przez 20 lat wprowadzała i tworzyła programy telewizyjne w TVP2 (w tym min: autorka ”Pytania na śniadanie”) zarządzała zespołami producenckimi i redakcyjnymi. Teraz przede wszystkim poszukuje i wspiera rozwiązania biznesowe oparte o idee neuroróżnorodności i inkluzywności. Realizuje projekty przyczyniające się do wyrównywania szans i włączania defaworyzowanych grup społecznych, osób neuroatypowych.
Robert Frankowski
Pedagog, certyfikowany trener TUS, terapeuta SI z certyfikatem diagnozy i terapii PTIS, Z-ca Dyrektora w Poradni Sperare, doradca zawodowy, ukończone studia podyplomowe na kierunkach Przygotowanie w zakresie psychologiczno–pedagogicznym oraz dydaktycznym, Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Oligofrenopedagogika. Zarówno prywatne, jak i zawodowe doświadczenia w pracy z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami sprawiają, iż przy swojej otwartości, optymistycznym podejściu i zrozumieniu potrzeb dziecka, ale i rodziny to jeden z ulubionych terapeutów w Poradni. Wytrwale i z uśmiechem znosi bariery, by rodzinom funkcjonowało się lepiej.
Monika Sroka-Ossowska
Psycholog (specjalność: psychologia kliniczna i neuropsychologia), ponadto ukończyła Studium Pedagogiczne, Kurs Mediatora Sądowego, Studium Psychologii Sądowej, Kurs Techniki w Terapii poznawczo-behawioralnej, Kurs Trener Umiejętności Społecznych TUS SST. Pracowała z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, trudnościami emocjonalnymi, z rodzin dysfunkcyjnych, zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Ma kilkuletnie doświadczenie w diagnozowaniu i opiniowaniu sądowym (sprawy rodzinne, nieletnich, o adopcję).
Udziela wsparcia psychologicznego osobom w kryzysie oraz poradnictwa psychologicznego (psychoedukacja, konsultacje wychowawcze). Prowadzi mediacje, pracuje z młodzieżą szkolną oraz publikuje artykuły o tematyce psychologicznej. Główne obszary zainteresowań zawodowych: rodzina w kryzysie (w tym: zaburzenia relacji, trudności komunikacyjne, konflikt okołorozwodowy, trudności wychowawcze, samotne rodzicielstwo, rodziny patchworkowe), zaburzenia emocjonalne, depresja, zaburzenia zachowania (dzieci, młodzież), przemoc (domowa, rowieśnicza), uzależnienia (w tym DDA i uzależnienia behawioralne), adopcja, umiejętności społeczne. W swojej pracy wykorzystuje elementy terapii poznawczo - behawioralnej, systemowej i terapii uzależnień. Prowadzi konsultacje psychologiczne online dla młodzieży i dorosłych na Avigon.pl
Jowita Wowczak
Nauczycielka uważności i medytacji, trenerka i konsultantka ds. redukcji stresu. Absolwentka Uniwersytetu SWPS na kierunku Psychosomatyka i Somatopsychologia.
Autorka kart uważności dla dzieci i książek o tematyce uważności m.in. ,,Uważność w edukacji – 101 ćwiczeń wspierających radzenie sobie z emocjami”. Współautorka książki ,,Ocalić skrzydła".
Współtwórczyni programu Kosmos i Kajo. Uważność w edukacji mającego na celu rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z emocjami, stresem i myślami. Twórczyni programu Moc Ciszy, wspierającego osoby dorosłe w budowaniu równowagi wewnętrznej i rozwijania uważności.
Kieruje się metaforą: ,,by radzić sobie z falami złości, strachu należy wcześniej zbudować tamy spokoju i wewnętrznego wsparcia”. W swojej pracy zawodowej pasjonuje się rolą perspektywy i jej wpływu na zdrowie i poczucie szczęścia w życiu.
Sławomir Gadek
Jest prezesem Stowarzyszenia Osób Dorosłych z ADHD ATTENTIO. Zdiagnozowany z ADHD w dzieciństwie, ukończył studia inżynierskie i magisterskie, a także był mentorem na Politechnice Wrocławskiej. Jako konstruktor, zajmuje się standardami pracy i szkoleniem pracowników, prowadzi też kursy modelowania 3D na Politechnice Wrocławskiej. Zwolennik uczenia się przez całe życie. Obecnie rozwija swoją wiedzę w obszarach związanych z działalnością społeczną. Sławomir ma wiele praktycznych porad, jak radzić sobie z trudnościami w nauce i pracy związanymi z ADHD, którymi chętnie się dzieli.
Maria Rogalska-Cichoń
Z wykształcenia prawnik, z natury humanistka, poszukująca wciąż nowych przestrzeni do eksploracji intelektualnej. Swoją drogę zawodową zaczynała od administracji publicznej, (prokuratura, izba celna), gdzie po paru latach przekonała się, że praca pośród dokumentów i terminów to nie są jej rewiry. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu prawa europejskiego na Politechnice Gdańskiej, zarządzanie oraz szkołę liderów społecznych Active Citizens organizowaną przez British Council. Była radną dzielnicową.
Obecnie zawodowo najbardziej związana z mediacją. Po ukończeniu licznych szkoleń oraz warsztatów z zakresu mediacji rodzinnej, gospodarczej, karnej, rozpoczęła współpracę z Polskim Centrum Mediacji jako mediator. Pasjonatka fotografii, w 2022 roku ukończyła Akademię Fotografii w Warszawie. Realizuje projekt fotograficzny “WYZWANIE I SZANSA”, który jest rodzajem autoterapii związanej z diagnozą i trudnościami jakie niesie ze sobą ADHD. Miłośniczka literatury, filmu oraz podróży.
Alicja Bazan
Jest członkinią Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Osób Dorosłych z ADHD ATTENTIO. Studiuje pedagogikę specjalną na Uniwersytecie Jagiellońskim. Należy do Zespołu ds. Przeciwdziałania Przemocy i Dyskryminacji w Samorządzie Studentów UJ. Jest dziennikarką. Edukuje z zakresu języka inkluzyjnego. W mediach społecznościowych prowadzi profil pod nazwą „Kobieta z ADHD”, gdzie opowiada o życiu z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi i o szeroko pojętej neuroróżnorodności.
Lidia Zając
Absolwentka UJ, samorzeczniczka i edukatorka ADHD, coach ADHD. Mama w rodzinie neuroatypowej (ADHD i autyzm). Swoją wiedzę praktyczną zdobywała przez ponad dwadzieścia lat życia ze świadomością ADHD. Jako rodzic poznała wyzwania edukacyjne i społeczne stojące przed dzieckiem neuroatypowym, które nie zostało w porę zdiagnozowane.
Wiedzę teoretyczną o zaburzeniu poszerzała na kursach ADHD, uczestnicząc w wykładach znakomitych polskich i zagranicznych lekarzy, specjalizujących się w ADHD (III Kongres ADHD, Warszawa, 20-21.10.2023) oraz na merytorycznych portalach angielsko - i niemieckojęzycznych, oferujących rzetelną wiedzę z zakresu ADHD. Bliski jest jej termin neuroróżnorodności, sczególnie współwystępowanie autyzmu i ADHD.
Magdalena Kapler
Psycholog, ekspert HR, agile project manager, trener, coach, wykładowca i badacz, ratownik medyczny.
W swojej pracy psychologa łączę ścieżkę wsparcia biznesu profesjonalną wiedzą psychologiczną z pracą w obszarze psychologii zdrowia.
Specjalizuję się we wprowadzaniu zmian organizacyjnych. Pracuję wykorzystując narzędzia psychometryczne – testy psychologiczne, jestem trenerką FRIS® i Praktykiem PRISM Brain Mapping a także pracuję metodą design thinking. Jestem Scrum Masterem.
Jako psycholog zajmuję się diagnostyką, wsparciem w procesie zmian i kryzysach życiowych. W swojej praktyce wykorzystuję techniki i narzędzia podejścia poznawczo-behawioralnego (m.in. RTZ), interwencji kryzysowej.
Studia psychologiczne ukończyłam na Uniwersytecie Śląskim. Kontynuowałam edukację w ramach studiów doktoranckich w Śląskim Uniwersytecie Medycznym oraz Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na kierunku Profesjonalny coaching.
Obecnie odpowiadam za obszar HR na uczelni wyższej i wspieram osoby neuroatypowe w budowaniu i rozwoju ich życia zawodowego.
KOORDYNATOR KONFERENCJI
Alicja Grzenik
Koordynator konferencji
Studentka piątego roku psychologii (specjalizacja – psychologia kliniczna).
Wiceprzewodnicząca Koła Naukowego Psychologii Stosowanej Akademii Górnośląskiej, gdzie podejmuje działania mające na celu pozyskiwanie partnerów merytorycznych Koła, współorganizuje konferencje i wydarzenia mające na celu popularyzację nauki.
Prelegentka licznych wydarzeń popularno-naukowych z obszaru psychologii.
Prowadzi zajęcia z efektywnej nauki i kreatywności dla dzieci.
Organizator
Szkoła Efektywnej Nauki oraz Gabinet Edukacji Psychologicznej specjalizujący się w diagnozie autyzmu ADOS-2 oraz ADHD
MATERIAŁY POKONFERENCYJNE
W dniu konferencji 17 lutego opublikujemy również bezpłatny poradnik e-book. Autorami poradnika są eksperci-praktycy – goście naszej konferencji oraz nasi partnerzy merytoryczni.
Co znajdziesz w materiałach:
- Porady ekspertów – jak pracować z dzieckiem
- Wskazówki dotyczące samorozwoju osób dorosłych z ADHD
- Wyznaczniki diagnostyczne
- Artykuły popularno-naukowe związane z tematyką ADHD i zaburzeniami koncentracji uwagi
- ebook – bezpłatny poradnik dla uczestników konferencji: Neuroaktywni – jak pracować z zaburzeniami koncentracji uwagi?
- materiały video – nagrania prelekcji
- kod rabatowy z OgarniamSię
- kod rabatowy do Psychodii
- kod rabatowy do sklepu internetowego: Godzina dla siebie
- ebook o ADHD od Psychomedic
- Kod rabatowy -20% na stronę: Teczka i Terapia malucha
- Kod rabatowy – 20% od Psychotesto
- Materiały psychoedukacyjne od BeatRYSy
- Mega pakiet od Psychodia! Paczka 3 szkoleń z 3 dyplomami w formie online: Pakiet kursów neurodydaktyka za 99 zł i Pakiet kursów wspomaganie rozwoju 99 zł
BILET NA KONFERENCJĘNEUROEFEKYWNI
-
Dostęp do wszystkich prelekcji na żywo onl-line
-
Dostęp do nagrań przez 7 dni od daty ich udostępnienia
-
Blisko 8 godzin edukacyjnych i motywacyjych prelekcji
-
Ebook: Neuroaktywni - jak pracować z zaburzeniami koncentracji uwagi?
-
Certyfikat uczestnictwa
-
Konkursy z nagrodami: książki i szkolenia prelegentow oraz niespodzianki od sponsorów
Oczywiście, każda prelekcja realizowana jest na żywo. Podczas wystąpień obecny będzie moderator, który czuwa nad porządkiem dyskusji oraz możliwością zadawania pytań.
Podczas wysyłania zgłoszenia następuje automatyczne przekierowanie do płatności internetowej – gdzie w sposób szybki i wygodny można dokonać opłaty, wybierając swój bank.
Tak, formularz dot. faktury mozesz wypełnić na etapie zapisywania się na konferencję. Faktura generowana jest automatycznie.
Tak, każda osoba która wypełniła formularz oraz dokonała płatności, otrzyma automatyczne potwierdzenie na podany adres e-mail.
Tak, każdy uczestnik konferencji otrzymuje imienny certyfikat, przesłany na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Prosimy jednak o cierpliwość, certyfikaty generujemy dla uczestnik w ciągu maksymalnie 14 dni od konferencji.