Półkolonie z mózgiem i twórczością

Wakacje to idealny czas na uzupełnienie zasobów energii oraz odpoczynek od codziennych obowiązków szkolnych. Zachęcamy jednak, aby ten czas nie był całkowicie bezczynny. Nasz mózg lubi wyzwania i aktywność, pod warunkiem że są one dostosowane do poziomu trudności, zapewniają możliwość osiągnięcia satysfakcji oraz generują rozwój umiejętności Takie zajęcia oferują półkolonie.

Wakacyjny trening

Czas letni obfituje w różnego rodzaju aktywności dla dzieci i młodzieży – jedną z najpopularniejszych form są półkolonie, podczas których dzieci nabywają nowe umiejętności, rozwijają pasje i zainteresowania.

W ramach współpracy i sympatii ze Szkołą Języków Obcych Helen Doron w Rudzie Śląskiej serdecznie zapraszamy na wakacyjne warsztaty!

Wakacyjne ćwiczenia z zakresu kreatywności, rysunku, pamięci i percepcji skierowane są do dzieci i młodzieży w wieku 8-15 lat.

Półkolonie – kreatywność i trening zdolności poznawczych

Czy kreatywność to tylko zabawa? Badania naukowe mówią nam, że oprócz przyjemności tworzenia, skutecznie wpływamy na rozwój różnego rodzaju umiejętności. Praca kreatywna to między innymi trening koncentracji, rozwijanie motoryki małej, wzbogacanie słownictwa oraz rozwój umiejętności wizualizacji.Trening tych umiejętności zaowocuje w późniejszych latach, między innymi poprzez umiejętność wynajdywania rozwiązań problemów, skuteczną naukę czy tworzenie nowych, niebanalnych idei.

Badania NASA, kierowane przez dr George’a Landa oraz Beth Jarman wykazały, że ponad 90 % dzieci w wieku 4-5 lat odznacza się dużą kreatywnością. Badanie powtórzono na tej samej grupie dzieci (1600) po kilku latach. U dzieci 10-cio letnich wynik był o wiele niższy – 30% badanych odznaczało się kreatywnością. Warto zaznaczyć, że dzieci nie były wyselekcjonowane – była to próba losowa; dzieci pochodziły z różnych środowisk i posiadały różny poziom inteligencji. Badania NASA zakładały, że kreatywność to między innymi umiejętność wyszukiwania twórczych rozwiązań – i takie też zadania postawiono przed dziećmi, które wzięły udział w projekcie.

TwórczośćPamiętajmy zatem, że kreatywność to nie jest cecha wrodzona i stała – rodzimy się z jej ogromnym potencjałem, jednak największy „boom” przypada na okres rozwojowy, w którym dzieci odznaczają się największą ciekawością poznawczą. W następnych latach powinniśmy rozwijać tą kompetencję, a raczej – podtrzymywać jej poziom. Dzięki temu dzieci o wiele lepiej odnajdą się w nieprzewidywalnych sytuacjach, łatwiej będą podejmować nowe wyzwania oraz rozwiązywać problemy.

Półkolonie z kreatywnością to solidne przygotowanie do kolejnych wyzwań szkolnych. Dzieci w sposób swobodny i komfortowy ćwiczą te kompetencje, które potrzebne będą w codziennej nauce.

 

Organizacja zajęć

Półkolonie odbywają się w postaci tygodniowych turnusów:

24.06 – 29.06.2019

01.07 – 06.07.2019

08.08 – 13.07.2019

15.07 – 20.07.2019

22.07 – 27.07.2019

Godziny zajęć: 9.00-17.00.

 

Program

W ramach zajęć zaplanowane zostały dodatkowe atrakcje i zabawy dla dzieci, m.in piątkowe nocne seanse filmowe.
Dla uczestników półkolonii zapewnione jest wyżywienie – śniadanie, obiad oraz podwieczorek.

Podczas codziennych spotkań dzieci wezmą udział w zajęciach z trenerem technik pamięciowych, gdzie będą rozwijać swoją kreatywność, pamięć i percepcję. Druga część spotkań to prawdziwa uczta dla małych artystów – zajęcia plastyczne, podczas których dzieci spróbują swoich sił w kursie filcowania na sucho i mokro, malowania metodą decoupage, szycia na krośnie (beading). W piątki zapraszamy na noc filmową 🙂

W ramach zajęć organizatorzy zapewniają wyżywienie: śniadanie, obiad, podwieczorek.

Cena turnusu: 650 zł

 

Zapisy

 

Zapisz się lub zapytaj o szczegóły:  tel. 609 777 633, e-mail: rudaslaska@helendoron.pl
Miejsce prowadzenia zajęć: Helen Doron Ruda Śląska, ul. Solidarności 20E.

 

Półkolonie Śląsk:
Ze względu na lokalizację „Półkolonie z mózgiem” polecamy szczególnie dzieciom z: Ruda Śląska, Mikołów, Katowice, Bytom, Gliwice, Chorzów, Łaziska Górne, Zabrze itp.

Ewa Bensz
Ewa Bensz – Pedagog, trener, nauczyciel akademicki.

Od 10 lat związana z edukacją, prowadzi zarówno grupowe jak i indywidualne treningi kreatywności, warsztaty oraz kursy technik pamięciowych i szybkiego czytania, konsultacje z zakresu doradztwa zawodowego dla młodzieży. Jest trenerem rad pedagogicznych w obszarze neurodydaktyki i metodyki nauczania, oraz superwizorem placówek edukacyjnych z zakresu kreatywności i metod aktywizujących.
Jej największą pasją jest nauczanie najmłodszych – pracuje z dziećmi, które mają problemy z nauką, są zagrożone dysleksją, wykluczeniem społecznym, z deficytami uwagi.
Regularnie publikuje artykuły z zakresu doradztwa zawodowego, przedsiębiorczości i efektywnego uczenia się w mediach tradycyjnych i internetowych, m.in.: Dziennik Zachodni, Gazeta Wyborcza, natemat.pl. Interesuje się tematyką neurodydaktyki, prowadzi badania naukowe związane z efektywnością pamięci i percepcją.

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP na kierunku Pedagogika, obecnie studiuje z pasją Psychologię kliniczną dzieci i młodzieży na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Kwalifikacje trenerskie uzyskała w ramach Szkoły Trenerów Grupy Trop, oraz projektu Eurotrener realizowanego przez CSiRO Meritum w Katowicach. Certyfikowany trener technik pamięciowych i szybkiego czytania ECU Efekt. Jest prelegentką konferencji poświęconych tematyce doradztwa zawodowego, psychologii oraz neuropsychologii; m.in.: II Międzynarodowego Sympozjum Neurodydaktyki Uniwersytetu Śląskiego, Konferencji Brainstorm Uniwersytetu Warszawskiego, W stronę człowieka – Ogólnopolskiej Konferencji Psychologii i Psychoterapii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Ewa Bensz on Facebook