Półkolonie z mózgiem i twórczością

Wakacje to idealny czas na uzupełnienie zasobów energii oraz odpoczynek od codziennych obowiązków szkolnych. Zachęcamy jednak, aby ten czas nie był całkowicie bezczynny. Nasz mózg lubi wyzwania i aktywność, pod warunkiem że są one dostosowane do poziomu trudności, zapewniają możliwość osiągnięcia satysfakcji oraz generują rozwój umiejętności Takie zajęcia oferują półkolonie.

Wakacyjny trening

Czas letni obfituje w różnego rodzaju aktywności dla dzieci i młodzieży – jedną z najpopularniejszych form są półkolonie, podczas których dzieci nabywają nowe umiejętności, rozwijają pasje i zainteresowania.

W ramach współpracy i sympatii ze Szkołą Języków Obcych Helen Doron w Rudzie Śląskiej serdecznie zapraszamy na wakacyjne warsztaty!

Wakacyjne ćwiczenia z zakresu kreatywności, rysunku, pamięci i percepcji skierowane są do dzieci i młodzieży w wieku 8-15 lat.

Program

Podczas codziennych spotkań dzieci wezmą udział w zajęciach z trenerem technik pamięciowych, gdzie będą rozwijać swoją kreatywność, pamięć i percepcję. Druga część spotkań to prawdziwa uczta dla małych artystów – zajęcia plastyczne, podczas których dzieci spróbują swoich sił w kursie filcowania na sucho i mokro, malowania metodą decoupage, szycia na krośnie (beading). W piątki zapraszamy na noc filmową 🙂

W ramach kreatywnych półkolonii dzieci wezmą udział w ćwiczeniach i zabawach, które rozwijają twórcze myślenie. Główne moduły zajęć to:

  • Przełamywanie schematów – zadania rozwijające umiejętność abstrahowania, tworzenia metafor, przełamywanie stałości myślenia (stałości funkcjonalnej). W tej części ćwiczenia pobudzają do wytwarzania twórczych pomysłów, pobudzają ciekawość i wzmacniają motywację do pracy twórczej.
  • Tworzenie nowych perspektyw – ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie (lateralne), zadania przydatne w rozwiązywaniu problemów – zadawanie pytań oraz definiowania problemów.
  • Budowanie skojarzeń – ćwiczenia rozwijające umiejętność myślenia kombinacyjnego, oparte na tworzeniu łańcuchów oraz sieci skojarzeń.
  • Twórcze przekształcenia – zadania rozwijające umiejętność myślenia transformacyjnego – czyli zmiany schematu, tworzenia nowych kształtów, słów i znaczeń.
  • Zajęcia plastyczne – zabawa z kolorem i materią. Dzieci będą miały okazję do poznania różnych twórczych metod pracy (np.filcowanie, decoupage, szycie na krośnie), dzięki któremu rozwijają zdolności manualne, poczucie estetyki oraz ćwiczą koncentrację uwagi i precyzję.

W ramach zajęć zaplanowane zostały dodatkowe atrakcje i zabawy dla dzieci, m.in piątkowe nocne seanse filmowe.
Dla uczestników półkolonii zapewnione jest wyżywienie – śniadanie, obiad oraz podwieczorek.

Organizacja zajęć

Półkolonie odbywają się w postaci tygodniowych turnusów:

24.06 – 29.06.2019

01.07 – 06.07.2019

08.08 – 13.07.2019

15.07 – 20.07.2019

22.07 – 27.07.2019

Godziny zajęć: 9.00-17.00.

W ramach zajęć organizatorzy zapewniają wyżywienie: śniadanie, obiad, podwieczorek.

Cena turnusu: 650 zł

 

Zapisy

Zapisz się lub zapytaj o szczegóły:  tel. 609 777 633, e-mail: rudaslaska@helendoron.pl
Miejsce prowadzenia zajęć: Helen Doron Ruda Śląska, ul. Solidarności 20E.

 

Półkolonie Śląsk:
Ze względu na lokalizację „Półkolonie z mózgiem” polecamy szczególnie dzieciom z: Ruda Śląska, Mikołów, Katowice, Bytom, Gliwice, Chorzów, Łaziska Górne, Zabrze itp.

Ewa Bensz
Ewa Bensz-Smagała – psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog.

Od 2008 roku związana z edukacją, specjalizuje się w pracy z dziećmi z problemami edukacyjnymi, realizuje ścieżkę licencyjną w kierunku terapeuty behawioralnego.
Oprócz pracy w charakterze trenera technik pamięciowych w Lucky Mind, związana jest zawodowo z dwoma instytucjami: Centrum Terapii Behawioralnej w Gliwicach - gdzie prowadzi terapię dzieci ze spektrum autyzmu, oraz Górnośląską Wyższą Szkołą Handlową - jako pracownik naukowo-dydaktyczny katedry Psychologii.
Jest trenerem rad pedagogicznych w obszarze neurodydaktyki i metodyki nauczania, oraz superwizorem placówek edukacyjnych z zakresu kreatywności i metod aktywizujących.
Jej największą pasją jest nauczanie najmłodszych – pracuje z dziećmi, które mają problemy z nauką, są zagrożone dysleksją, wykluczeniem społecznym, z deficytami uwagi.
Regularnie publikuje artykuły z zakresu neurodydaktyki i efektywnego uczenia się w mediach tradycyjnych i internetowych, m.in.: Dziennik Zachodni, Gazeta Wyborcza, natemat.pl. Interesuje się tematyką kreatywności, prowadzi badania naukowe związane z efektywnością pamięci i percepcją.
Ewa Bensz on Facebook