Szybkie czytanie i techniki pamięciowe dla dorosłych – kurs grupowy

Większość dorosłych wbrew powszechnym przekonaniom czyta niedbale zapominając sporą część ciężko zdobytych informacji. Niestety wszystko, to kwestia nawyków, które wynieśliśmy ze szkoły, a które towarzyszą nam w codziennym życiu ograniczając nasze możliwości. W czasach, gdzie dostęp do informacji jest łatwy i często bezpłatny, to ogromna strata.

Nawet czytając dwa razy szybciej  i korzystając z kilku ważnych technik pamięciowych odczujesz pozytywne efekty zmiany w pracy, szkole i codziennym życiu. Pytanie brzmi, jak chcesz wykorzystać nowe umiejętności?

 

DLACZEGO KURS SZYBKIE CZYTANIA I TECHNIK PAMIĘCIOWYCH?

Warsztaty grupowe z zakresu technik szybkiego czytania i metod pamięciowych pozwalają na osiągnięcie wymiernych efektów:

  • Zwiększenie tempa czytania o 300-700%
    Nasi kursanci zaczynają kurs czytając średnio 180 do 250 słów na minutę. Po zakończeniu kursu czytają średnio z prędkością 600-1400 słów na minutę.
  • Zwiększanie poziomu zapamiętywania przeczytanego materiału
    Według powszechnej opinii, czytając szybciej zapamiętujemy mniej. W praktyce kursanci rozpoczynający kurs pamiętają średnio 50-60% tego co przeczytali. Po zakończeniu kursu wartości te oscylują na poziomie 80-90%.
  • Lepsza koncentracja
    Dzięki teorii i ćwiczeniom praktycznym poprawiamy koncentrację i umiejętność skupienia się na zadaniach, nawet jeśli warunki zewnętrzne temu nie sprzyjają.
  • Znacznie lepsza pamięć
    Siedem numerów telefonów, lista zakupów złożona z 15 produktów, 10 osób nowo poznanych osób, kilka dat i wydarzeń. Na zakończenie kursu prosimy uczestników kursu, żeby zapamiętali wszystkie te informacje w 30 minut.

oraz

  • Poszerzenie możliwości zdobywania nowych informacji
  • Poprawa pamięci krótkotrwałej (operacyjnej) i długotrwałej
  • Poprawa efektywności nauki i przyswajania informacji
  • Poprawa motywacji i wiary we własne zdolności percepcji
  • Poznanie nowych metod notowania, zbierania i przetwarzania  informacji

 

Czego nauczysz się podczas kursu?

  • Jak czytać szybciej i lepiej niezależnie od trudności i rodzaju tekstu
  • Poznasz praktyczne techniki zapamiętywania znacznie większej ilości informacji
  • Jak sprawić, aby nauka nowych informacji stała się zabawą
  • Jak motywować się do pracy i nauki
  • Jak dobierać przerwy w nauce i pracy, aby nie tracić na efektywności
  • Jak czytać „nudne” informacje, aby zapamiętać więcej i nie musieć do nich wracać
  • Jak wykorzystać małe ilości czasu na duże ilości książek
  • Jak zaprojektować system nauki, który będzie wspierał Twoje naturalne zdolności

 

Co otrzymasz w ramach kursu?

  • 20 godzin praktycznej wiedzy i umiejętności
    Na sali szkoleniowej spotkamy się przez 4 dni po 5 godzin.
  • Zestawy ćwiczeń do samodzielnego rozwijania kompetencji
    Pomiędzy spotkaniami otrzymasz serię do samodzielnego ćwiczenia (około 20 minut dziennie)
  • Zestaw 2 podręczników, każdy ponad 60 stron
    Podczas szkolenia oraz ćwicząc samodzielnie będziesz korzystać z dwóch podręczników z serią ćwiczeń o rożnym stopniu zaawansowania
  • Komplet materiałów ćwiczeniowych
    Poza podręcznikami otrzymasz od nas wszystkie niezbędne materiały dodatkowe: ołówki, zakładki, piłki i kości do treningu pamięci.
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
    Na zakończenie kursu otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia
  • Miesięczne wsparcie po szkoleniu
    Przez miesiąc od zakończenia kursu, możesz skontaktować się z trenerem i zapytać o szczegóły, jak ćwiczyć dalej lub gdzie szukać kolejnych przydatnych informacji. Zależy nam na tym, aby nasi kursanci rozwijali swoje umiejętności nie tylko na sali szkoleniowej.

Czy kurs jest dla Ciebie?

Jeśli czytasz ten tekst, to prawdopodobnie tak. Ten kurs szybkiego czytania i technik pamięciowych przeznaczony jest dla studentów, dorosłych oraz młodzieży (tej starszej).
Jednym zdaniem, dla wszystkich, którzy chcieliby: poprawić jakość i szybkość czytania, usprawnić pamięć,
poprawić koncentrację i poznać efektywne techniki sporządzania notatek oraz przyswajania nowych informacji.

Często z naszych usług korzystają:

 

Studenci – w szczególności kierunków wymagających przyswajania dużej dawki informacji, w krótkim czasie (prawo, medycyna, rachunkowość, IT)

Dlaczego STUDENCI zapisują się na nasz kurs:
– Czują, że na studiach jest dla nich za dużo materiału
– Mimo tego, że dużo się uczą, nie przekłada się to na wymierne wyniki
– Mają problem ze zmotywowaniem się do nauki
– Nauka jest dla nich nudna, a główną strategią jest czytanie podręczników i notatek itp.

Pracownicy biurowi i umysłowi, którzy chcą poprawić koncentrację na zadaniach i przyśpieszyć umiejętność przyswajania nowych informacji

Dlaczego PRACOWNICY UMYSŁOWI zapisują się na nasz kurs:
– Chcą rozwijać się w pracy, często awansować na wyższe stanowiska
– Często łączą pracę zawodową ze studiami i dodatkowymi kursami
– Czują, że mają coraz więcej dokumentów i materiałów do przetworzenia
– Często po pracy czują się „wyssani z energii” ze względu na zbyt dużą dawkę informacji itp.

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy przygotowują się do egzaminu maturalnego lub na studia

Dlaczego UCZNIOWIE zapisują się na nasz kurs:
– Oni lub ich rodzice szukają dla nich skuteczniejszych rozwiązań, aby pomóc zdać im maturę lub przygotować na wymagające studia
– Czują, że ich obecne strategie nauki są mało skuteczne – dużo czasu poświęcają na zdobywanie wiedzy, ale efekty nie są zadowalające
– Czują, że ich prędkość czytania jest niska i często podczas nauki tracą wątek

 

Dorośli, zainteresowani poprawą szybkości i jakością czytanych treści


Dlaczego DOROŚLI zapisują się na nasz kurs:
– Ponieważ mają problem z szybkością czytania, której się wstydzą lub utrudnia im funkcjonowanie
– Mają problem z koncentracją – gubią wątki, ciągle o czymś zapominają
– Ponieważ zawsze chcieli wziąć udział w kursie szybkiego czytania, ale wcześniej nie było okazji
– Chcą więcej czytać – dla siebie i przyjemności

A jaka jest Twoja motywacja?

 

CO MÓWIĄ NASI KLIENCI?


KTO CIĘ BĘDZIE SZKOLIŁ?

Michał Smagała – współorganizator Lucky Mind, właściciel beMIND, Dyrektor ds. Szkoleń, Marketingu i Public Relations w oddziale międzynarodowej jednostki certyfikującej systemy zarządzania. Sekretarz Konsula Republiki Austrii w Katowicach.  Absolwent London School of Public Relations oraz Szkoły Trenerów Metrów i DEA Trening. To tyle, jeśli chodzi o wersję oficjalną.

Michał jest trenerem i konsultantem. Na co dzień pomaga firmom lepiej korzystać z ich zasobów m.in usprawniając efektywność pracy, szkoląc pracowników z szybkiego czytania, poprawiając komunikację i działania marketingowe. Michał czyta też rocznie ponad 50 książek i kilkaset artykułów. Z części robi obszerne notatki oraz projektuje ćwiczenia i eksperymenty dla siebie i swoich Klientów. W wolnych chwilach Michał nieregularnie przygotowuje się do półmaratonu, planuje kolejną wyprawę kite surfingową oraz … czyta 🙂

Masz pytania?

Zdaję sobie sprawę, że na jednej stronie nie da się wyjaśnić wszystkiego. Załóżmy, że nasza propozycja wydała Ci się na tym etapie atrakcyjna, ale w Twojej głowie pojawiły się dodatkowe pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi to świetny moment, żeby je zadać.

Możesz skontaktować się z nami na kilka sposobów:

Dzwoniąc: Michał Smagała tel. 739-056-464

Pisząc maila: m.smagala@luckymind.pl

Wysyłając wiadomość przez Facebooka lub Messengera (po prawej stronie jest okno czatu)


Zapisz się:


To już koniec prezentacji. Dołączysz do nas i będziesz czytać szybciej?

 

Miejsce i termin szkolenia:

Grupa weekendowa:

Planowane terminy zajęć 2020 r.:

22 luty 2020 r. – sobota
29 luty 2020 r. – sobota
7 marca 2020 r. – sobota
21 marca 2020 r. – sobota

Zajęcia w rozpoczynamy o godz: 09:00 i kończymy około godz: 14:00

Miasto: Chorzów
Cena od osoby: 980 zł


FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Wpisz poniżej dane, jeśli chcesz zapisać się na kurs Szybkiego czytania i technik pamięciowych. Skontaktujemy się z Tobą.


 

A Ty jak wykorzystasz swoje nowe kompetencje?


Anna, 23 lata, studentka medycyny

Ania zapisała się na kurs, ponieważ kierunek, który wybrała jest bardzo wymagający. Mimo tego, że poświęcała każdą wolną chwilę na naukę, jej oceny pozostawiały sporo do życzenia, kolejne zaległości rosły w bardzo szybkim tempie, a na horyzoncie pojawiło się widmo, poprawiania semestru.

Ania podniosła średnią szybkość czytania z 200 słów na minutę do 1100, a średni poziom zrozumienia i zapamiętania teksty z 50% do 85%. Dzięki zastosowaniu technik pamięciowych oraz notatek nielinearnych Ania była w stanie opanować potrzeby materiał w znacznie, krótszym czasie na lepszym poziomie niż inni studenci. Jej oceny poprawiły się znacząco. Oczywiście teraz Ania nadal poświęca dużo czasu na naukę, ale wie już jak robić to skutecznie, jest pewna swoich możliwości i znajduje czas na spotkania ze znajomymi oraz sport.

Katarzyna, 36 lat, asystentka biura zarządu

Kasia zapisała się na kurs, ponieważ zauważyła u siebie spadek koncentracji. Jednym z obowiązków Kasi było prowadzenie kalendarza spotkań dla trzech prezesów zarządu. Ze względu na gorący okres w firmie, sytuacja dynamicznie się zmieniała i łatwo było popełnić błąd, który kosztował sporo energii i emocji.

Kasia podniosła średnią prędkość czytania z 180 słów na minutę do 854 , a średni poziom zrozumienia i zapamiętania czytanego tekstu z 65% do 90%. Notatki nielinearne wykorzystała do zarządzania kalendarzem swoich przełożonych – dzięki temu miała wszystkie informacje w jednym miejscu niezależnie od ilości zmian, jakie zachodziły w trakcie tygodnia. Techniki pamięciowe wykorzystała w ramach ćwiczeń do codziennych obowiązków. Znalazła też czas na lekturę dla przyjemności.

Michał, 35 lat, manager międzynarodowej korporacji

Michał zapisał się na kurs kierowany ambicją oraz chęcią rozwoju. Zaczynając kurs był już na kierowniczym stanowisku ze sporą odpowiedzialnością, dodatkowo zapisał się na studia podyplomowe i intensywny kurs nauki trzeciego języka obcego. Okazało się jednak, że ilość lektur na studiach, materiałów w pracy oraz intensywna nauka języka, to spore obciążenie.

Michał ze względu na obowiązki zawodowe nie ćwiczył sumiennie pomiędzy spotkaniami. Podniósł średnią szybkość czytania z 200 słów na minutę do 450, a poziom zrozumienia i zapamiętania tekstu z 50% do 75%. Przekonał się do wykorzystania notatek nielinearnych i wykorzystał je do nauki na studia oraz w pracy zawodowej.

Monika, 43 lata, pracownik administracji samorządowej

Monika zapisała się na kurs ponieważ większość jej czasu w pracy to zadania związane z przetwarzaniem informacji. Po kilku latach na stanowisku Monika zauważyła, że jej umiejętność koncentracji jest coraz słabsza, a stos dokumentów do przetworzenia coraz większy.

Monika podniosła średnią prędkość czytania z 209 słów na minutę do 680, a poziom zrozumienia i zapamiętania z 60% do 95%. Po 3 tygodniach od zakończenia kursu Monice udało się „odkopać” z zaległości. Co więcej jej efektywność została zauważona i dostała propozycje awansu.




Ewa Bensz
Ewa Bensz-Smagała – psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog.

Od 2008 roku związana z edukacją, specjalizuje się w pracy z dziećmi z problemami edukacyjnymi, realizuje ścieżkę licencyjną w kierunku terapeuty behawioralnego.
Oprócz pracy w charakterze trenera technik pamięciowych w Lucky Mind, związana jest zawodowo z dwoma instytucjami: Centrum Terapii Behawioralnej w Gliwicach - gdzie prowadzi terapię dzieci ze spektrum autyzmu, oraz Górnośląską Wyższą Szkołą Handlową - jako pracownik naukowo-dydaktyczny katedry Psychologii.
Jest trenerem rad pedagogicznych w obszarze neurodydaktyki i metodyki nauczania, oraz superwizorem placówek edukacyjnych z zakresu kreatywności i metod aktywizujących.
Jej największą pasją jest nauczanie najmłodszych – pracuje z dziećmi, które mają problemy z nauką, są zagrożone dysleksją, wykluczeniem społecznym, z deficytami uwagi.
Regularnie publikuje artykuły z zakresu neurodydaktyki i efektywnego uczenia się w mediach tradycyjnych i internetowych, m.in.: Dziennik Zachodni, Gazeta Wyborcza, natemat.pl. Interesuje się tematyką kreatywności, prowadzi badania naukowe związane z efektywnością pamięci i percepcją.
Ewa Bensz on Facebook